SVERIGES TELEVISION

Häromdagen blev SVERIGES STATSMINISTER helt nedsprutad av vatten av en journalist som arbetar vid SVT. Journalisten gav sig ut för att ställa frågor men passade i stället på att dränka folk med en fejkad mikrofon, han ville ha vattenkrig!

Skulle detta hända i andra länder - är alternativen
- döden (Mellanöstern, delar av asien, delar av afrika, ev USA & Ryssland beroende på situation,)
- långt fängelsestraff (USA, Europa, Ryssland, Asien, samt övriga världen)
- ett humorprogram! (Sverige)

Hur långt har vi kommit när det gäller Etik, Moral, Respekt för människan och inte minst Respekt för vårt Statsskick? Ligger detta beteende inom ramen för vad SVT kalla "Folkutbildnings uppdraget" - Att visa total avsaknad av hänsyn och respekt till vår statsminister och därmed även till vårt statsskick .

Hur skulle rubrikerna och följderna vara om det hade varit en "blatte" som gjort detta? Allvarligt talat - tänk efter!
Sverige demokrater är på väg in i Riksdag, Journalister anställda av SVT sprutar vatten på vår statsminister. "3dje statsmakten" och "folkutbildningsuppdraget" har definitivt tappat sin klang - vars är ryggraden hos denna "upphåsade" yrkeskategori - eller är alla numera skvaller journalister som har fullt upp med att följa med i trederna om mat/dryck/spel/kläder/etc etc

Mikael "kalle" Blomkvist - Finns du?

I och med detta tar jag ställning och hädanefter skiter i att betala TV-Licensen - Varför finansiera en lekstuga?

Med vackra hälsningar

Kommentarer
Postat av: Helena

jamen, jag håller med om att det var för bedröööövligt att statsministern blev nersprutad..... fast jag kan ju skratta åt det åxå!!!!!!

2007-05-25 @ 14:08:18
Postat av: Pernilla

Skriv mera...jag tycker det är kul att läsa bloggar, gör det så fort jag hinner och kan...typ när jag jobbar....å inga liv behöver räddas dvs...
kram

2007-05-28 @ 01:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0