En dag i solen

jaa, så har ännu en dag i solen gått... tänk va man längar till värme och sommar...

Vi har inget att agitera över i dag... känns vara lite surmulen... eller kanske bara slöa...

... ska ändå göra ett argt försök... hm dagen i dag - vad har den bjudit på???

jooo ... har av olika anledningar stått i kö och väntat på olika människor idag och som plåster
på moset kan vi meddela att vissa institutioner nöjer sig inte med att låta en vänta, de kan
inte heller möta våra önskemål idag utan det måste gå några arbetsdagar innan det blir gjort
... det gäller allt ifrån bankärenden till att ändra några viktiga lösenord...

...förresten hur gör man för att hålla reda på alla lösenord som alstras än här och än där??? Att använda samma överallt är ju en enkel och bekväm lösning men kanske inte den allra smartaste utipåfallatt man bli kapad i någon ände... men hur ska kaparna veta var annars man är verksam ???

Apoteket....

.... fick idag en nummerlapp, talade om mitt ärende och fick en ny nummerlapp med orden det är en ganska
lång väntetid - du kan nog hinna med andra ärenden om du behöver det... sagt och gjort... jag gick och tog en
kaffe på 7-11. När jag kommer tillbaka visar det sig att den andra nummerlappskön inte egentligen är någon
kö, utan här flyger numren lite hipp som happ... jag blir förvirrad och går fram till personalen och frågar hur
jag ska kunna veta om jag har missat min plats i detta system som varken jag eller någon annan som snällt väntar har lyckats klura ut...(jag stod beredd med ett antal argument om jag skulle bli tvungen att ta en ny nummer lapp eftersom jag tyckte att personalen hade uppmuntrat mig att gå och ta en kaffe!)... hon log lite snett och fråga efter mitt personnummer, härligt tänkte jag - man bara frågar och vips får man smita före... tio meter längre bort ropar en annan människa upp mitt namn, jaha - tur att man är här då tänkte jag och gick dit! - det var min egentliga tur i kön... jag tog helt plötslig upp två personal för mitt ärende - härligt - revanch - nej, men hur många gånger händer inte detta per dag? Jag ser ett uppdrag - Ineffektivitet - de behöver oss - vi får omorganisera och modernisera och effektivisera och öka produktiviteten och kundnöjdindexet kommer att skjuta i höjden.... here we come...

Med vackra hälsningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0